14 June 2012

Love & other drugs



 前幾天都在看感動到很emo的戲,
今天還有一天病假就在家就看這部好了。

早前這部電影《love & other drugs》大馬禁映了。

我想這不算太emo,但我也有了會有點悸動的準備。

兩個like to having sex的男女,
no ring attach的方式開始了他們的認識與感情。

原來女的是個病人,她不想開始任何需要感情的關係。

故事到後來,當然還是圓滿收場,合家歡喜。

其實不管有沒有病,這個城市已經漸漸失去那單純的愛。
你現在決定跟他在一起,
或許你只是擔心以後找不到比他更好的人,
或擔心以後會孤獨一個人。

愛似乎都開始複雜化,你可以不想未來,
也不為還沒有發生的事情煩惱,

可是我們還是會在現在想很多。



他說我把愛情都放在秤上去了吧?

我想我其實也沒有很在意
付出和收回的,
只是在愛情一味的付出,
而沒有收回,
我倒不如去多做慈善公益活動。

我要我的愛情,還是雙方有來有往的,

至少我牽他的手,他也會緊緊握住。

××××××××××××××××××××××××××

Fidelity
 by regina spektor

I never loved nobody fully
Always one foot on the ground
And by protecting my heart truly
I got lost in the sounds

I hear in my mind all of these voices
I hear in my mind all of these words
I hear in my mind all of this music

And it breaks my heart
And it breaks my heart
And it breaks my heart
When it breaks my heart

And suppose I never ever met you
Suppose we never fell in love
Suppose I never ever let you
Kiss me so sweet and so soft

Suppose I never ever saw you
Suppose we never ever called
Suppose I kept on singing love songs
Just to break my own fall

Just to break my fall
Just to break my fall
Just to break my fall
Break my fall
Break my fall

All my friends say that of course
It's gonna get better
Gonna get better
Better better better better
Better better better!

3 comments:

AliVe said...

我是看了这部电影后爱上了Fidelity这首歌。

Will 陳達偉 said...

是哦~ 我也是呢~

wayne said...

没有禁播啦,只是被删得不三不四,很不爽。